I 1971 overtok den 27 år gamle møbelhandleren Ib Laursen virksomheten Ny Form i Ribe, og 50 år senere har selskapet under navnet Ib Laursen ApS vokst til å bli en av de største leverandørene av brukskunst i Skandinavia.
Under IB-logoen har selskapet blitt kjent over hele verden for både leverandører i hele Asia, så vel som kunder i 5000 butikker og nettbutikker i 30 land over hele verden, og gjennom årene har god markedsføring og et godt utviklet nettverk vært nøkkelen til Ib Laursens suksess.
I et partnerskap med kona Tove Laursen var selskapet virkelig vellykket da de på 1980-tallet valgte å selge butikkene i Ribe og på Rømø for i stedet å fokusere på grossistdelen med import av varer fra Asia. Rett etterpå flyttet Ib Laursen ApS til et lager- og kontorbygg i Øster Vedsted, som 40 år senere har utviklet seg til 10 store haller, 3.500 varenumre og 15.000 kvm med lager, emballasje og administrasjon.
I 50 år har selskapet vært involvert i mange innovative prosjekter. I 1976 var Ib Laursens butikk Ribe Høkerhandel blant annet den første butikken i Danmark som var åpen på søndager, og siden den første messen i Vejle i 1978 har messedeltakelsen utviklet seg sterkt til i dag å være med på 16 messer i Europa.
I 2010 kom merkevaren Mynte, som i dag inneholder nesten 300 varenumre, i 2018 velværekonseptet ALTUM og juleserien Stillenat, før delikatesserien Proviant så dagens lys i 2019. Og på ledernivå har det også vært endringer. I 2003 kom Ib og Tove Laursens sønn Peter til selskapet som salgssjef, og i 2006 fant generasjonsskiftet sted. Peter Laursen ble administrerende direktør og Ib Laursen overtok som seniorrådgiver.
–Vi fortsetter egentlig bare med det vi er gode på, og utvider service og konsept til nye markeder. Et viktig DNA i vårt selskap er å tilby en fantastisk tjeneste. Vi bruker mye energi på dette, og det er fantastisk å oppleve hvor mange faste og lojale kunder vi har, sier Peter Laursen.
Relatert innhold
19.11.2024Designbase.no
Carpets & Rugs vokser
Nytt område, nye formater og nye partnerskap: Heimtextil 2025 tar bokstavelig talt produktområdet Carpets & Rugs til nye høyder. På den kommende Heimtextil-messen utvides segmentet med flere ekstra messehaller som presenterer de viktigste internasjonale nøkkelaktørene og innovative produktene fra 14. til 17. januar i Frankfurt.
28.10.2024Dimex ApS
Sponseret
Home of Consumer Goods tilbyr et nytt merkeområde i 2025
Alt er sentrert rundt nettverk: trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld utvider igjen sin posisjon som det globale samlingspunktet for moderne livsstil, sesongdekorasjoner og kreative produkter under paraplyen Home and Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.
28.10.2024Dimex ApS
Sponseret
Fokus på design! Nytt merkeområde på Ambiente 2025
«Interior Looks» er det nye høydepunktet hos Ambiente Living: Brand-området åpner tilgang til nye kjøpergrupper for utvalgte møbel- og interiørmerker – med fokus på internasjonal gjestfrihet og kontraktsvirksomhet. Opplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.
28.10.2024Dimex ApS
Sponseret
Christmasworld Trends 25+: Søkelys på ansvar, fellesskapsfølelse og optimisme
Kreativ design, naturlige materialer og farger nær naturen: de veiledende temaene ansvar, følelse av fellesskap og optimisme definerer Christmasworld Trends 25+. Forhandlere inviteres til å oppdage disse fra 7. til 11. februar 2025 på Christmasworld.
28.10.2024Dimex ApS
Sponseret
Creativeworld Trends 2025: Turer fulle av inspirasjon
Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke bare verdens ledende messe for kreative og gjør-det-selv-produkter, men også en plattform for fantasifulle og overraskende nye trender. De tre nye trendverdenene «LA OSS GÅ EN TURE... i byen», «LA OSS GÅ EN SPUR... i hagen» og «LA OSS GÅ EN TURE... i skogen» gir ren inspirasjon og skal gi utstillere og besøkende en oversikt live fra 7. til 10. februar.
Events
Se altSom det nordlige knutepunktet tiltrekker Nordstil flere kjøpere om bord hvert år - det er her den nordtyske detaljhandelen og mange flere bestiller innovative produkter til sitt sortiment. Mange impulser og et utvalg produkter som ikke er i sikte andre steder i Norden!
Dato
11.01.2025
Tid
10:00
Sted
Hamborg
Den internasjonalt unike plattformen for hjemme- og kontraktstekstiler og tekstildesign. Opplev sesongens trender, tekstilbærekraft, verdens største utvalg av boligtekstiler samt produkt- og informasjonstilbud for interiør, gjestfrihet og megatrend søvn. Globalt kombinert og lidenskapelig presentert.
Dato
14.01.2025
Tid
10:00
Sted
Frankfurt
Opplev det beste innen design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, et ledende globalt arrangement for profesjonelle innen design- og livsstilsindustrien.
Dato
16.01.2025
Sted
Paris Nord Villepinte Exhibition Centre
Formex – the most important meeting place for Nordic interior design
Dato
17.01.2025
Tid
10:00
Sted
Mässvägen 1, 125 80 Stockholm
FYRVERKERI AV IDÉER, PRODUKTER OG TRENDER
Dato
31.01.2025
Sted
Am Messesee 6, 81829 München
Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse
Dato
01.02.2025
Tid
10:00
Sted
Vardevej 1, DK-7400 Herning
Hold deg oppdatert med designbase.no
Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.