Bærekraftsprogrammet sparkes i gang hos Ambiente, Christmasworld og Creativeworld
Ethical Style er et konsept som tilbyr spesielle utstillere muligheten til å presentere sine miljøvennlige eller etisk produserte produkter på messen.
Forbrukere over hele verden etterspør i økende grad produkter som er nedbrytbare, resirkulerbare eller produsert med ansvarlige produksjonsmetoder.
Sammen med utstillerne vil de tre messene Ambiente, Christmasworld og Creativeworld igjen fremme selskaper som fokuserer på slike produkter, og gi dem en dag i solen.
Dette skal gjøres gjennom Ethical Style - en plattform som identifiserer og merker selskaper som produserer bærekraftige produkter.
Merket vil være synlig på utstillerens stand og/eller i det online søkeprogrammet for de respektive messene.
Plattformen var også en del av messene i 2023 og virket å være en suksess. Totalt hadde 305 utstillere på tvers av Ambiente, Christmasworld og Creativeworld fått Ethical Style-merket.
For å være blant de utmerkede selskapene på plattformen, må man oppfylle ett eller flere av Ethical Styles kategorier; 'Eco-Friendly Material', 'Eco-Optimised Production', 'Fair & Social Production', 'Re-/Upcycling Design', 'Handmade Manufacturing' og 'Sustainable Innovation'.
Det er en uavhengig jury som gjennomgår selskapene, og merket gjelder deretter i tre år.
www.christmasworld.messefrankfurt.com
www.ambiente.messefrankfurt.com
www.creativeworld.messefrankfurt.com
- HCL