Digital Formex i august
Smitterekstriksjoner har nok en gang tvunget Formex til å avlyse. Augustmessen blir et digitalt arrangement med blant annet studioprogrammet Formex Talks og en digital trendguide.
Formex’ etterlengtede høstmesse som skulle ha funnet sted på Stockholmsmessen 24. – 27. august, er avlyst. De innførte begrensningene er grunnet den midlertidige pandemiloven, og den tvinger Stockholmmessen til å ta avgjørelsen. De midlertidige reglene tillater blant annet ikke mer enn 500 besøkende på offentlige arrangementer som messer, uavhengig av størrelsen på lokalet.
I stedet for den fysiske møteplassen arrangeres det en rekke digitale aktiviteter. Studioprogrammet Formex Talks sendes 24. - 26. august med tre temaer; bærekraft, trender og omverdenen samt retail.
–Hver morgen fra 24. til 26. august sendes Formex Talks, tre fullpakkete studioprogrammer med interessante gjester, aktuelle samtaler og seminarer. Den første dagen er det Maria Soxbo, journalist og medstifter av Climate Club, som er vert for temaet bærekraft. Dag to handler om trender og verden rundt oss, der blant annet designer og trendekspert Jan Rundgren vil presentere Formex Trends. Programmet vil også markere de nyeste trendene innen interiørdesign. Dag tre fokuserer på fremtidens detaljhandel, og her snakker trendforskeren Louise Byg Kongsholm fra Pej Gruppen om hvordan forbrukerlandskapet påvirkes av korona både på kort og lang sikt, sier Sara Ek, prosjektleder for Formex.
Mulighet for å bli sett i digitale kanaler
Høstens trender presenteres i en digital trendguide og sesongens produktnyheter fra messens utstillere presenteres på Formex sine nettsider.
–Vi hadde lenge håpet å kunne gjennomføre en Formex i august. Nå skal vi i stedet arrangere digitale aktiviteter der våre besøkende og utstillere har muligheten til å delta i Formex Talks som inneholder mye inspirasjon, trender og kunnskap i emner som er viktige for alle i vår bransje, sier Sara Ek.
For både bookede utstillere og leverandører som bare ønsker å bli sett digitalt, er det mulig å bestille pakker i Formex digitale kanaler og sosiale medier.
–På den ene siden har vi firmasider der du kan presentere din bedrift. Så har vi også vår egen side for produktnyheter, pluss aktiviteter i forbindelse med Formex Talks. Vi har mange følgere og et stort nettverk i alle våre kanaler, og der vil vi prøve å skape muligheter for utstillerne våre, sier Sara Ek og lover samtidig et forsprang for Formex i januar:
–Det er en interessant tid vi lever i. Vi lærer hele tiden, får nye erfaringer og utvikler oss. Vi vil trolig tenke mer på to måter i fremtiden, selv om interiørindustrien er en gruppe som ønsker og trenger å møte. Før januar lager vi en kickstart!
formex.se