Direkte til forbruker er den nye "svarte"
D2C er det nye, men det krever at du har kontroll på logistikken din slik at det kan gjøres, og ikke minst slik at du får det beste ut av det. Droppery har spesialisert seg på D2C-løsninger, og administrerende direktør og gründer Marco Mulder sier at de for tiden ekspanderer kraftig og at målet er å nå hele Europa.
«Dropery optimaliserer kontinuerlig forsyningskjeden direkte til forbruker (D2C) for leverandører og forhandlere innen design- og møbelindustrien. Det Amsterdam-baserte selskapet hjelper leverandører og forhandlere med å skalere opp ved å forenkle logistikken og dermed fremme salg over landegrensene. "Vi oppnår dette ved å tilby en omfattende tjenestepakke", forklarer gründer og administrerende direktør Marco Mulder, og legger til at vi akkurat nå akselererer med 20+ nye partnere, og at vi dermed går videre mot neste steg.
Dropperys mål er å sikre en smidig integrasjon av produktsynkronisering, sanntids lagerstyring og automatisert ordrebehandling, forklarer Marco Mulder, og han forklarer at løsningen også gjør det mulig for grossister, leverandører og merkevarer å aktivere en ny forhandlerkanal.
«For Droppery er det avgjørende at leverandører og merkevarer alltid har friheten til å velge hvem de vil samarbeide med. Derfor tilbyr vi også flere logistikkløsninger, slik at leverandørene slipper å endre arbeidsmåter, samtidig som de kan dra nytte av hjemlevering», sier han.
Og bransjen har tatt Droppery til seg, og sist er det etablert samarbeid med internasjonale partnere, bl.a. Zuiver Group, De Eekhoorn, Starfurn, Hudson Valley Lighting, Steinhauer, Eurofar, Theuns, Classic Collection, Sit Design, Cobra Art, RV Design, Modus Furniture, Pole to Pole, Unit14, Label51, Pot & Vaas, DTP Home, Umo Art , Stalux, Must Living, det handler om RoMi, Present Time og Light & Living.
Internasjonal ekspansjon
For mange bedrifter kan det være utfordrende å gå inn i et ukjent marked.
"For leverandører som ønsker å utvide til nye regioner, tilbyr Droppery en komplett tjeneste på tvers av landegrensene. På denne måten har vi som mål å støtte våre kunder i å nå flere internasjonale kunder og øke salget deres på tvers av landegrensene», fastslår Marco Mulder.
Droppery er for tiden aktiv i 18 land, men planlegger å utvide ytterligere og fremme flere samarbeid.
"Vårt mål er å levere i hele Europa, og vi er alltid åpne for nye logistikkpartnere som ønsker å vokse med oss", forklarer Marco Mulder.
Han understreker at nettopp fleksibilitet for leverandører og forhandlere er et utrolig viktig element.
Selv merker og leverandører som ikke umiddelbart er innrettet på hjemlevering finner en løsning som passer dem med Droppery.
"Vi streber kontinuerlig etter å fremme effektivitet ved å hoppe over ett eller flere trinn i forsyningskjeden, og med den tilnærmingen skapes en bærekraftig ordrebehandlingsprosedyre", forklarer Marco Mulder.
Spesielt for denne gruppen tilbyr selskapet ulike løsninger:
- Leverandøren sender selv direkte til forbrukeren.
- Leverandøren sender sine samlinger til Dropperys lager i Amsterdam. Droppery utarbeider tilpassede bestillinger for forhandleren og sender direkte til forbrukeren.
- Leverandøren forbereder bestillingen for henting. Droppery henter bestillingene fra leverandøren og håndterer levering til sluttkunde gjennom en av sine logistikkpartnere.
"I tilfelle av alternativ 2 eller 3, fakturerer vi forhandleren direkte, noe som minimerer ekstra administrative oppgaver for leverandøren. På denne måten trenger ikke leverandøren å gjøre endringer i sine interne prosesser for å dra nytte av forbrukerlevering og kjøre på D2C-bølge", avslutter Marco Mulder".