EuroShop 2023: Bredt internasjonalt fremmøte

EuroShop 2023 er vel overstått. Foto: Messe Düsseldorf .

EuroShop 2023 er vel overstått med det personlige møtet som midtpunkt, stemningen og inspirasjonen blant de 1830 utstillerne. Totalt reiste mer enn 81 000 fagfolk til Rhinen fra alle fem kontinenter.

–Spesielt i lys av dagens utfordringer innen detaljhandel, er vi glade for at EuroShop nok en gang oppfylte sitt mandat som verdens ledende messe, sa Erhard Wienkamp, administrerende direktør hos Messe Düsseldorf, som er svært tilfreds med messens resultater og la til: –Vi skylder våre utstillere et stort kompliment. Med sin innovative kraft har de nok en gang vist seg å være en magnet for hele bransjen. På besøkssiden imponerte EuroShop nok en gang med sin høye grad av internasjonalitet og var i stand til å registrere en ytterligere økning i beslutningskompetansen til messepublikummet, sier Wienkamp.

Utstillere fra 55 nasjoner deltok og melder om gode kontakter og tydelig investeringsvilje fra de besøkende. Andelen besøkende i detaljhandelen økte igjen med 9 % til over 50 %.

Utstillere berømmet arrangementets høye internasjonale deltakelse: 68 % av EuroShop-publikummet kom fra utlandet. Økningen i besøkende fra Sørøst-Asia, Afrika og Nord-Amerika var spesielt positiv. Totalt reiste fagfolk fra 141 land til EuroShop 2023, inkludert fra så langt unna som Brasil, Australia og New Zealand.

Foto: Messe Düsseldorf.

–EuroShop beviste nok en gang sin spesielle posisjon som en drivkraft for detaljhandel, sa Michael Gerling, styreleder for EuroShop Advisory Board og administrerende direktør for EHI Retail Institute. Oppsummert sa han: –Det viste seg igjen å være en kilde til inspirasjon og det har understreket relevansen til messen. Etter tre tøffe år står forhandlere overfor viktige investeringer i fremtidige temaer som digitalisering, energiledelse og bærekraft.

EuroShop 2023 tilbød alt for å møte dagens kundekrav: I offline detaljhandel fortsetter kunder å elske og fordype seg i opplevelsesverdener og å bli adressert følelsesmessig. På den annen side ønsker de ikke å gi opp bekvemmeligheten, hastigheten og den høye graden av personalisering de liker mens de handler på nett. Derfor har digitaliseringen fått enorm fart på tvers av nesten alle segmenter av varehandelen. EuroShop reflekterte tydelig denne transformasjonen. Buzzwords som Smart Shopping, Connected Retail, Seamless Shopping eller Customer Centricity var allestedsnærværende på utstillingsstandene.

Bærekraft var det overordnede temaet på alle områder av årets EuroShop. Utstillere demonstrerte på imponerende vis at bærekraftig butikkinnredning ikke bare bidrar til klimabeskyttelse, men også tilbyr rikelig med materiale for historiefortelling – fra innovative, biologisk nedbrytbare butikkinnredningsmaterialer til utstilling av utstillingsdukker laget av råvarer hentet fra havafall. I tillegg var temaet energisparing sentralt, spesielt innenfor butikkbelysningssegmentene.

Neste EuroShop vil bli holdt i Düsseldorf fra 22. til 26. februar 2026.

-PF

Relatert innhold

18.12.2024Designbase.no

De potensielle cybersikkerhetstruslene i 2025

17.12.2024Designbase.no

Svanemerket tildeler Svanemerket 2023 til Høie

12.12.2024Designbase.no

Fleksible skatteregler for generasjonsskifte bør ikke erstatte familiemøtet

05.12.2024Witt A/S

Sponseret

Fra villa til industri: Segway Navimow X-serien setter nye standarder for plenpleie

04.12.2024Formex

Sponseret

Kreativitet og bærekraft i fokus på Formex i januar

03.12.2024Designbase.no

Nordiske gründere og startups skal være spydspisser

02.12.2024Droppery

Sponseret

Solfelt intensiverer samarbeidet med Droppery: «Building growth together»

25.11.2024Designbase.no

Optimisme i sikte i en presset designbransje

Events

Se alt
TrendSet Munich
Utstilling
TrendSet i München

FYRVERKERI AV IDÉER, PRODUKTER OG TRENDER

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Utstilling
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Utstilling
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex ApS
Utstilling
Ambiente – Livsstilsbevegelsen

Det er aldri det samme, det er alltid noe nytt. Den ledende internasjonale forbruksvaremessen er en fantastisk opplevelse! Få en oversikt over den globale markedsplassen på Ambiente ved å observere det dynamiske samspillet mellom produkter og design, høydepunkter og arrangementer.

Dato

07.02.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Dimex ApS
Utstilling
Christmasworld – En for alle årstider

Som den ledende internasjonale varemessen for sesong- og festdekorasjoner, åpner Christmasworld for effektive designmuligheter for å overraske kundene. For nye synergier som gir merverdi.

Dato

07.02.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Dimex ApS
Utstilling
Creativeworld News

Hold deg oppdatert og ikke gå glipp av nyheter. Vårt nyhetsbrev gir deg den siste informasjonen og praktiske tips for ditt besøk på messen.

Dato

07.02.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023