Forbered bedriften din på Googles oppdaterte søkemotor med AI

I 2024 forventes Danmark å få tilgang til Googles oppdaterte søkemotor med AI, som de kaller Search Generative Experience (SGE). Dette gir både nye muligheter og nye utfordringer.

Foto: 123RF.com

I 2024 forventes Danmark å få tilgang til Googles oppdaterte søkemotor med AI, som de kaller Search Generative Experience (SGE). Denne oppdateringen vil endre måten søkeresultatene evalueres og presenteres på, noe som gir både utfordringer og muligheter for bedrifter, inkludert arbeid med SEO, sier Dansk Industri Handel.

Google SGE representerer en betydelig endring i Googles søkemotoralgoritmer. Google har integrert generativ AI øverst i søkeresultatet, som gir en helt annen brukeropplevelse. På den positive siden kan dette resultere i mer relevante og detaljerte søkeresultater, men det er også en risiko for at brukerne i mindre grad klikker seg videre til andre nettsider. Dette skriver DI Handel.

Nettsteder får en ny rolle i søkeresultatene

Med Google SGE vil bedriftenes nettsider ikke bare vises som et søkeresultat, men også potensielt fungere som kilde i et AI-generert svar. Dette er fordi Google SGE bedre forstår brukerens intensjoner og den underliggende konteksten for søk, og kan dermed matche spørringer med mer presise og dyptgående svar. For å oppnå synlighet i Google SGE er det nødvendig å ha en helhetlig tilnærming som prioriterer verdiskaping, kvalitet og en forbedret brukeropplevelse. I tillegg blir autoritet og pålitelighet viktige parametere, som bl.a. kan opprettes gjennom koblingsbygging. Google SGEs innvirkning på SEO

Denne oppdateringen representerer begynnelsen på en ny æra innen digital markedsføring – og ikke minst for SEO. Det er avgjørende å lage troverdig og dyptgående innhold, ettersom Google SGE legger større vekt på brukerintensjon og kontekstuell relevans. En sterk tilstedeværelse på nett på ulike plattformer er også viktig, da Google vurderer hvordan en merkevare omtales på tredjepartssider og sosiale medier. I tillegg vil brukeropplevelsen på nettstedet være et kritisk fokuspunkt.

Viktige hensyn for å optimalisere for Google SGE er, ifølge DI Handel:

  • Innholdsdybde og kvalitet: Utvikle dyptgående, velinformert og brukervennlig innhold.
  • Brukeropplevelse: Nettstedet ditt må være intuitivt, raskt og enkelt å navigere.
  • Erfaring, ekspertise, autoritativitet, pålitelighet (EEAT): Vis ekspertise og autoritet innen ditt felt.
  • Eksterne lenker og anbefalinger: Bygg sterke relasjoner og tilstedeværelse på relevante plattformer og medier.
  • Merk innholdet ditt med strukturerte data: Bruk skjemaoppmerking for å forbedre synligheten i søkeresultater​​.

Denne artikel er del af et tema:

Tema: Optimaliser virksomheten din

Varehandelen står overfor unike utfordringer og muligheter i en tid preget av digital transformasjon og endrede forbrukerpreferanser. Det handler om å være i forkant av de siste trendene og holde øye med utviklingen som hele tiden skjer innen både forretningsdrift og ledelse. Fordi virksomheten er optimalisert og kundeopplevelsen forbedres, øker salget og inntjeningen.

Relatert innhold

18.12.2024Designbase.no

De potensielle cybersikkerhetstruslene i 2025

17.12.2024Designbase.no

Svanemerket tildeler Svanemerket 2023 til Høie

12.12.2024Designbase.no

Fleksible skatteregler for generasjonsskifte bør ikke erstatte familiemøtet

05.12.2024Witt A/S

Sponseret

Fra villa til industri: Segway Navimow X-serien setter nye standarder for plenpleie

04.12.2024Formex

Sponseret

Kreativitet og bærekraft i fokus på Formex i januar

03.12.2024Designbase.no

Nordiske gründere og startups skal være spydspisser

02.12.2024Droppery

Sponseret

Solfelt intensiverer samarbeidet med Droppery: «Building growth together»

25.11.2024Designbase.no

Optimisme i sikte i en presset designbransje

Events

Se alt
TrendSet Munich
Utstilling
TrendSet i München

FYRVERKERI AV IDÉER, PRODUKTER OG TRENDER

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Utstilling
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Utstilling
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

STOCKHOLM FURNITURE FAIR
Utstilling
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex ApS
Utstilling
Creativeworld News

Hold deg oppdatert og ikke gå glipp av nyheter. Vårt nyhetsbrev gir deg den siste informasjonen og praktiske tips for ditt besøk på messen.

Dato

07.02.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Dimex ApS
Utstilling
Christmasworld – En for alle årstider

Som den ledende internasjonale varemessen for sesong- og festdekorasjoner, åpner Christmasworld for effektive designmuligheter for å overraske kundene. For nye synergier som gir merverdi.

Dato

07.02.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023