Formland Speak Up

Formland Speak Up er messens foredragsscene, hvor spennende foredragsholdere gir input til trender, forretningsdrift og mye mer.

Fra et tidligere Speak Up-arrangement med Mads Arlien Søborg. Foto: Tony Brøchner/MCH

Speak Up er Formland's foredragsscene, hvor ulike eksperter innen bl.a. trendforskning, digitalisering og bærekraft deler av sin kunnskap gjennom alle dagene på messen. Fellesnevneren for alle foredragene er at du skal gå derfra med ny relevant kunnskap, ideer og input for å styrke din forretning.

Finn Speak Up i hall L.

Blant foredragsholderne og temaene er:

Retail og moro. Stefan Nilsson, trendforsker og foredragsholder. I harde tider preget av resesjon, inflasjon, krig og generelle utfordringer, trenger vi detaljopplevelser som får smilene frem. I stedet for å fokusere på AI, vil vi utforske detaljtrender for 2024 som gjør shopping morsommere. Tenk på hvordan Louis Vuitton samarbeider med Lego for å legge til en leken vri på vesker. Eller ta begrepet 'wackaging' - morsom emballasje designet for glede. La oss gjøre shopping morsomt igjen.

Slik bruker du smarte AI-verktøy i markedsavdelingen. Her forteller Anita Dalsgaard, spesialist og rådgiver innen digital strategi og markedsføring om de uendelige mulighetene som finnes med AI. Hør hvordan man kan ta den enkleste veien for å dra nytte av de utmerkede AI-verktøyene som kan håndtere de mindre spennende markedsoppgavene, slik at man selv kan fokusere på de oppgavene man er mest motivert for å løse. Presentasjonen handler om AI-verktøy som kan hjelpe deg med innhold til e-post, nettside og sosiale medier, samt hva som vil være den viktigste trenden på sosiale medier i fremtiden.

Steffan Nilsson forteller om Retail and Fun på Speak Up. Foto: Tony Brøchner/MCH

Gjestfrihet og bærekraft. Stefan Nilsson fastslår at alle snakker om bærekraft. I denne presentasjonen utforsker han de nyeste og mest spennende innovasjonene. Forestill deg et kjøkkenbord laget av østersskjellene du nøt forrige uke. Eller tenk på hvordan motebrandet Loewe inviterer deg til å leke med mat.

Sterke merkevarer i et ekstremt skiftende marked. Christie Nielsen, forskningssjef / leder for forbrukerinnsikt, Brandhouse, forteller om bransjer og markeder som er i endring. Kategorier og inntektskilder som tidligere har sikret inntjening forsvinner og erstattes av nye. Kundenes verden endres med nye medier, nye måter å handle på og nye produkter. Alt dette skaper ny atferd, nye holdninger og nye behov, som gjør noen selskaper irrelevante og åpner for nye forretningsmodeller og konsepter.

Longevity-livsstil. Mads Arlien-Søborg, trendforsker og foredragsholder, forteller om begrepet longevity, som stammer fra moderne medisinsk vitenskap og handler om hvordan vi kan leve lenger og bedre. Det er ikke overraskende at dette appellerer sterkt til mennesker, faktisk så mye at det på kort tid har blitt et globalt helsefenomen. Sett fra et livsstilsperspektiv er longevity svært interessant, da det bygger på en allerede eksisterende helsebølge som handler om kosthold, mosjon og mental helse. Men longevity kan også tolkes som en bredere tidsmessig trend som handler om 'lang levetid' og hvordan vi forlenger levetiden til ting, både som forbrukere og produsenter.

Riktig innkjøp for sesongen vår/sommer 24. Her forteller Mette Lykkegaard From, trendredaktør i pej gruppen, om kommersielle trender og farger. Presentasjonen inneholder blant annet moodboards, fargekombinasjoner og konkrete anbefalinger for design og innkjøp.

Blomster- og plantetrender 2024. Mette Lykkegaard From gir en oversikt over de fire største trendene i 2024 innen blomster, planter, potter, vaser, dekorasjoner, buketter mv., samt en sniktitt på trendtemaet for julen.

Nøkkelbrikker og forbrukeratferd. Her gir Louise Byg Kongsholm fra pej gruppen essensiell innsikt i fremtidig forbruk.
 

Denne artikel er del af et tema:

Tema: Formland Spring 2024

Formland Spring 2024 fyller Messecenter Herning i dagene fra 4. til 6. februar. "Sansene skal aktiveres, men samtidig lever vi i en tid preget av usikkerhet som krever stabilitet. Vi må finne balansen mellom å inspirere de besøkende og skape den roen bransjen trenger akkurat nå," sier Flemming Andersen, prosjektsjef for Formland. På Formland kan de besøkende oppleve og la seg inspirere av trendene for den kommende sesongen satt av Studio FLYHELSTED, og det har vi selvfølgelig også tatt en titt på. Anette Eckmann står bak The Mind Body Soul Retreat, der det fokuseres på det åndelige og på å ha det bra med seg selv, og det er det som kreves for å være en god selger i butikkene.

I tillegg vil det være et omfattende program på Speak Up-scenen på Formland, som vi også ser nærmere på, det samme gjelder Creators Community, der nye bedrifter innen design- og interiørbransjen kan utfolde seg.

Med andre ord: I temaet Formland Spring dekker vi hele messen.

Relatert innhold

26.04.2024Designbase.no

Ambiente Trends 24+: En iscenesettelse av luksusen av stillhet, nye komposisjoner og digitale innovasjoner

24.04.2024Designbase.no

Heimtextil samarbeider med Patricia Urquiola i 2025

16.04.2024Witt A/S

Sponseret

Witt A/S overtar distribusjonen av Aiper kabelfrie bassengroboter i Norden

08.04.2024Global Design Partner

Sponseret

Fra resirkulert plast til slitesterke og multifunksjonelle produkter

05.04.2024Designbase.no

BoConcept får en internasjonal toppprofil

04.04.2024Witt A/S

Sponseret

iRobot introduserer ny prisvennlig 2-i-1 basisrobot: Roomba Combo Essential

26.03.2024Designbase.no

Iittala avduker ny logo og font

25.03.2024Designbase.no

Se opp for den franske antiavfallsloven

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023