Gourmetlakris vinner Europas største designpris
Lakrids By Bülow får internasjonal annerkjennelse som gullvinner ved Design Business Associations ”Design Effectiveness Award”.
I 2019 tok Lakrids by Bülow et skritt som resulterte i en omfattende rebranding-strategi i samarbeid med merkevare- og designbyrået Pearlfisher. En strategi som i dag vinner Europas største designpris: DBAs Design Effectiveness Awards.
–Vi er veldig stolte. Da vi startet prosessen, trengte vi å tenke nytt vedr. strategi og vår tilnærming til å gjøre forretninger. Kreativitet er kjernen i alt vi gjør, og vi har vært involvert gjennom hele prosessen, sier Johan Bülow, grunnlegger og kreativ direktør i Lakrids By Bülow.
Rebrandingen var basert på hvordan Lakrids by Bülow skulle kunne konkurrere på uttrykk og pris i et voksende marked. Her var det økt bevissthet om internasjonal vekst og en rekke bærekraftige tiltak, inkludert en lakrisbøtte laget av 100 prosent resirkulert plast.
Hvert år hyller Design Effectiveness Awards designprosjekter som har gjort en tydelig og forretningsmessig forskjell for et merke. Årets nominerte besto av 28 merker fra hele verden.