Iittala avduker ny logo og font

En logo og font som gjenspeiler tiden

Foto: Iittala

Som en del av den naturlige utviklingen av Iittala-merket, lanserer det finske selskapet nå ikke bare en ny logo, men en helt ny skrifttype som følger med den.

Den anerkjente grafiske designeren Aleksi Tammi har designet den nye logoen, og han har hatt hjelp av typograf Göran Söderström til skrifttypen. Begge elementene representerer Iittalas kreative visjon og verdier, samtidig som de hedrer merkevarens rike tradisjon med overlegent håndverk.

Gjennom Iittalas historie har det vært mange logoer som har reflektert både tiden og de forskjellige designepokene. Aleksi Tammi, som tidligere har jobbet med Nike, Adidas, The Weeknd, Troye Sivan og Grimes, har valgt å sentrere bokstaven 'A' av hensyn til estetisk balanse og produktmerking.

De tilknyttede 'T'ene' er et tilbakeblikk på tidligere versjoner av logoen, og nummeret '1881' er en hyllest til merkevarens rike historie innen glassarbeid.

Iittalas nye skrifttype Aino. Foto: Iittala

Relatert innhold

19.11.2024Designbase.no

Carpets & Rugs vokser

18.11.2024Designbase.no

Paula Gerbase utnevnt til Kreativ Direktør hos Georg Jensen

28.10.2024Dimex ApS

Sponseret

Home of Consumer Goods tilbyr et nytt merkeområde i 2025

28.10.2024Dimex ApS

Sponseret

Fokus på design! Nytt merkeområde på Ambiente 2025

28.10.2024Dimex ApS

Sponseret

Christmasworld Trends 25+: Søkelys på ansvar, fellesskapsfølelse og optimisme

28.10.2024Dimex ApS

Sponseret

Creativeworld Trends 2025: Turer fulle av inspirasjon

23.10.2024Witt A/S

Sponseret

Innovativ komfort og design for de minste – MEMBANTU presenterer tre nyheter:

10.10.2024Designbase.no

imm cologne 2025 er kansellert

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023