imm cologne er tilbake

Med friske formater og banebrytende emner er imm Spring Edition tilbake i januar 2024.

imm i juni var et effektivt springbrett tilbake til de normale messet.. Foto: Kölnmesse

Inspirerende, innovativ og full av momentum: Med innovative utstillingsformater og et klart fokus på faghandelen, hadde imm Spring Edition dynamikken til å drive bransjens utfordringer fremover. Messen i juni markerte begynnelsen på reisen mot en ny og nyskapende imm cologne. 

Fra 14. til 18. januar 2024 innleder imm cologne igjen det nye innredningsåret og setter morgendagens trender rett i begynnelsen av året. 

"Med imm Spring Edition har Köln endelig klart å sende et viktig signal til de nasjonale og globale markedene igjen. Sammen med partnerne våre fra bransjen, sammenslutningen av den tyske møbelindustrien og detaljhandelen, setter vi nå kursen for imm cologne 2024," sier Gerald Böse, administrerende direktør for Koelnmesse GmbH. Elmar Duffner, formann for sammenslutningen av den tyske møbelindustrien (VDM), understreket også de innovative utstillingskonseptene. Til tross for utfordrende markedsforhold merket han en overraskende positiv stemning ved imm Spring Edition: "De besøkendes høye kvalitetsprofil og deres respons på utstillerne var veldig lovende. Det nye Pure Galleries-formatet ble spesielt godt mottatt."  

imm Spring Edition var en engangsutgave i juni av imm cologne med fokus på effektiv forretning.  

Messen tilbød de ca. 30 000 bransjedeltakerne fra 116 land en unik plattform for å utnytte lukrative forretningsmuligheter og vellykket nettverk. 

På vei mot sirkularitet 

Et sentralt tema som gjennomsyret hele messen, var sirkulær økonomi. Verdifulle innsikter i dette emnet og bærekraftige strategier ble presentert på spesielle arrangementer som imm Spring Edition Summit om sirkulær økonomi og Circular Cooperation Network Day (CCND), som var vert for initiativet Furniture 4.0. Utstillingen Design for Decades viste innredningsobjekter som hadde blitt vist på messen i over ti år, og de som hadde potensial til å oppnå samme status. Disse designklassikerne viste tydelig hvor viktig produksjonskvalitet, design og materialer er for å sikre lang levetid og gjenbruk i den sirkulære økonomiens etos. Utallige bærekraftige tilnærminger kunne også ses i innredningsløsningene som utstillerne presenterte. Samlet sett viste bransjen en enorm vilje til å engasjere seg aktivt i dette spørsmålet for å utvikle bærekraftige løsninger og fremme sirkulær forretningspraksis. 

Reisen mot en ny imm cologne fortsetter i januar 2024. 

-PF 

Relatert innhold

14.11.2024Designbase.no

Mummi fyller 80 år!

13.11.2024Designbase.no

Årets farge varsler optimisme

28.10.2024Dimex ApS

Sponseret

Home of Consumer Goods tilbyr et nytt merkeområde i 2025

28.10.2024Dimex ApS

Sponseret

Fokus på design! Nytt merkeområde på Ambiente 2025

28.10.2024Dimex ApS

Sponseret

Christmasworld Trends 25+: Søkelys på ansvar, fellesskapsfølelse og optimisme

28.10.2024Dimex ApS

Sponseret

Creativeworld Trends 2025: Turer fulle av inspirasjon

23.10.2024Witt A/S

Sponseret

Innovativ komfort og design for de minste – MEMBANTU presenterer tre nyheter:

10.10.2024Designbase.no

imm cologne 2025 er kansellert

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023