Minifabrikken

I den danske versjonen av Draknästet, Løvens Hule, fikk mer enn 600 000 dansker se da grunnleggeren av Minifabrikken Winnie Løkkegaard Kristensen, fikk forretningsmannen Jacob Risgaard til å investere i sine kreative design ideer.

Winnie Løkkegaard Kristensen sammen med Jacob Risgaard og Mette og Jesper Sommer. Foto: bySommer.

I Løvens Hule (Draknästet) kan gründere fra hele Danmark presentere sin forretningsidé og søke en investering fra "løvene".  For 20 prosent av designarbeidet fikk grunnlegger Winnie Løkkegaard Kristensen fra Ribe 200.000 kroner, og kan nå seriøst begynne å realisere sin oppskalering av virksomheten.
Det er Jacob Risgaards forretningspartner i bySommer Jesper Sommer som vil være direkte involvert i satsingen. bySommer har mange års erfaring med salg til butikker og kjeder, både i Danmark og i utlandet, og Minifabrikken vil dra nytte av dette i det store arbeidet som kreves for å gjøre gründerdrømmen  til  et skalerbart vekstselskap.

Foto: bySommer.


–Utformingen av Minifabrikken passer oss godt. Produktene selges i samme type butikker som vi allerede handler med, og dermed er det gunstig for både oss og våre kunder. Varene leveres i samme eske som våre andre produkter, og alt kommer på samme faktura, sier Jesper Sommer.
Faktisk har Jesper i noen tid ønsket å finne en rekke produkter i tre, så da Minifabrikken dukket opp, var han spent.
–Tre er nær hjertet mitt. Samtidig har Minifabrikken den profilen vi leter etter, et nordisk design med stort internasjonalt potensial. 

Foto: bySommer.


Produktene produseres primært i Ribe, hvor flere maskiner nå er investert slik at så mye som 80 prosent av produksjonen kan produseres i Danmark. De fine treproduktene er laget av FSC-sertifisert trefinér med en kjerne av resirkulert MDF, og emballasjen er i FSC-sertifisert papp.
I fremtiden vil Winnie Løkkegaard Kristensen ha tittelen kreativ grunnlegger, og hun vil fokusere på design og produksjon, mens bysommerSommer vil ta vare på salg og distribusjon. – Men vi er åpenbart i konstant kontakt. Vi lytter til hva markedet sier og formidler spennende forespørsler og ideer til Winnie, sier Jesper.
– BySommer jobber utelukkende med hjemme- og livsstilsprodukter, og de er eksperter på å administrere og profesjonalisere utrullingen av produkter til detaljhandel i Danmark og i utlandet. Derfor ser jeg at Minifabrikken står overfor en lys fremtid, da produktene passer inn i noen veldig nåværende trender innen interiør og interiørdesign. I tillegg har Winnie Løkkegaard Kristensen så mange andre produkter på tegnebrettet at den neste bare kan bli en suksess, sier Jacob Risgaard.

Foto: bySommer.

Ideen om Minifabrikken oppsto da Winnie Løkkegaard Kristensen pusset opp huset sitt i 2016. For å bryte av de moderne rammene og legge til noe organisk i huset, kuttet Winnie selv ut de første prototypene, til det som siden har blitt et bredt spekter av laserkuttede treprodukter for privat og bedriftsbruk.
  Minifabrikken ble først kjent og fikk oppmerksomhet for å dekorere kaffeflater, men i tillegg til det produserer selskapet også verdenskart i tre, veggklokker, trebokstaver, piktogrammer, etc.m.  Det er også et bredt spekter av produkter å dekorere  barnas rom med.  Produktene er designet og produsert på Minifabrikkens laserkutter i Ribe og består av en kjerne av MDF med eik eller valnøttfinér på utsiden. Et design som raskt flyttet inn i en rekke danske hjem og bedrifter.

bySommers agent Tanja Håkonsen representerer Minifabrikken for det norske markedet..


– Jeg har tidligere jobbet som hjemmeinstruktør og kunne fort se at jeg kom på noe spesielt da jeg fikk de første prøvene hjem. Litt for moro skyld la jeg dem ut på Instagram, og interessen var stor med en gang.  Etter det satte jeg opp min egen produksjon som var starten på det store utvalget av produkter som vi selger i dag. Med investeringen fra Jacob Risgaard og samarbeidet med bySommer kan vi seriøst nå ut til hele detaljhandelen og øke innsatsen mot næringslivet, sier Winnie Løkkegaard Kristensen, som også driver sin egen fysiske butikk med produktene i Ribe i Danmark.
I Norge vil bySommers agent Tanja Håkonsen representere Minifabrikken for det norske markedet.
–Minifabrikken er et merke som passer det norske markedet med sin rene og stilige design. Produktene passer for alt fra restauranter, kafeer, hoteller til det private hjemmet. Vi følger også det markedet sier og ønsker og det gjør Minifabrikken til et veldig morsomt merke å representere ettersom mulighetene er uendelige. Med enda et merke under bySommer kan kundene våre nå enkelt velge mellom et større utvalg.  Alt sendes fra samme lager, i samme eske og kommer på samme faktura, sier Tanja.

Relatert innhold

19.11.2024Designbase.no

Carpets & Rugs vokser

18.11.2024Designbase.no

Paula Gerbase utnevnt til Kreativ Direktør hos Georg Jensen

28.10.2024Dimex ApS

Sponseret

Home of Consumer Goods tilbyr et nytt merkeområde i 2025

28.10.2024Dimex ApS

Sponseret

Fokus på design! Nytt merkeområde på Ambiente 2025

28.10.2024Dimex ApS

Sponseret

Christmasworld Trends 25+: Søkelys på ansvar, fellesskapsfølelse og optimisme

28.10.2024Dimex ApS

Sponseret

Creativeworld Trends 2025: Turer fulle av inspirasjon

23.10.2024Witt A/S

Sponseret

Innovativ komfort og design for de minste – MEMBANTU presenterer tre nyheter:

10.10.2024Designbase.no

imm cologne 2025 er kansellert

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023