Oslo Design Fair lanserer en ny salgs- og markedsføringskanal
Gjennom en ny digital handelsplattform vil Oslo Design Fair gjøre det enklere å komme i kontakt med kunder.
Nå blir det enda enklere å komme nærmere potensielle samarbeidspartnere og kunder. I hvert fall er dette Oslo Design Fairs misjon med den nye plattformen Ribbon B2B.
Hvis man spør messens direktør, Kathrine Jansen, er man nemlig ikke i tvivl om, at handelsplatformen repræsenterer en vigtig udvikling af arrangementet.
Ribbon B2B utvider blant annet den samlede salgsperioden for alle utstillere fra seks dager til seks måneder fordelt på to messer til neste år.
Ifølge direktøren viser erfaring også, at Ribbon B2B vil kunne bidra til opptil en femdobling av salgsordrer for utstillere som bruker plattformen.
Plattformen er nemlig allerede blitt testet på andre interiørmesser – inkludert Shoppe Objekt i New York og Art Düsseldorf.
Ifølge Kathrine Jansen vil plattformen også gjøre den fysiske opplevelsen på messen enda bedre.
”For mange innkjøpere er det viktig å kunne se, føle og oppleve produktene før man tar den endelige kjøpsbeslutningen. Det er fortsatt vårt fokus på Oslo Design Fair, men nå vil Ribbon B2B øke opplevelsen ved å lage en tidlig match mellom kjøper og selger i tiden opp til det fysiske møtet,” sier hun og fortsetter:
”Vi inviterer også internasjonale kjøpere, noe som betyr at man kan få en enda større kundebase enn før – gjennom disse partnerskapene kan man potensielt nå opptil én million nye kunder.”
-HCL