Ro Collection utvider i Norge

Tiden er riktig for å starte vår ekspansjonsreise i Norge i samarbeid med Stamati Stenseth fra Bo Bedre, sier Christian Thulstrup Lauesen, merkevaredirektør hos Ro Collection.

Foto: Ro Collection

"Vi har vært i dialog i lang tid, og nå har vi funnet riktig tidspunkt, der både vi og Bo Bedre er klare til å rulle ut Ro Collection på det norske detaljhandelsmarkedet. Med oppkjøpet av True North Design inkluderer Ro Collection nå også en stor møbelkolleksjon, noe som er nytt for Bo Bedre, og de ser frem til å utforske dette området," sier Christian Thulstrup Laursen, merkevaredirektør hos Ro Collection.

Han fortsetter med å si at Bo Bedre fremover vil ta seg av alle detaljhandelskundene, der byrået har sin spesielle styrke og kompetanse, mens Ro Collection selv vil håndtere kontraktsmarkedet.

"Bo Bedre har vært på markedet i 25 år og har skapt mange kommersielle suksesser i løpet av denne tiden. Men Stamati, som står bak Bo Bedre, har også en lidenskap for god, gjennomarbeidet design, og jeg føler klart at det er en verdi basert match mellom oss," fastslår Christian.

Når det gjelder timing, sier han at stjernene aldri alltid står helt riktig, men nå er et godt tidspunkt for ekspansjon.

"Som et selskap er Ro Collection på et sted der vi kan utvide produksjonen uten å bli nedlagt. Samtidig ser Norge mye mot Danmark når det gjelder trender, spesielt i den øvre delen av pris- og kvalitetsskalaen, og Norge er tradisjonelt et godt marked for eksklusive merker. Så selv om valutakursen ikke er til nordmennenes fordel akkurat nå, tror jeg ikke de ekstra 10 prosentene i prisen betyr så mye for målgruppen vi henvender oss til."

Foto: Ro Collection

Styrken i tilbehør

Bo Bedres styrke gjennom årene har vært tilbehør og detaljhandel. Så når det gjelder Ro Collections tilbehørsserier, er det plug and play, og distribusjonsstrategien vil styre 100 prosent fremover. Når det gjelder møbler, har Bo Bedres ansatte besøkt Ro Collection for å lære mer om denne nye kategorien for dem.

"Men det er en god følelse når du driver virksomhet slik vi gjør det, at det blir personlig. Vi har snakket med flere agenter på det norske markedet, men jeg må også føle at vi deler personlige verdier. Dette føler jeg med Stamati, og jeg ser frem til et personlig og langsiktig partnerskap og et godt samarbeid," sier Christian.

I tillegg til å ekspandere i Norge er Tyskland også et fokusområde for Ro Collection.

Men Christian sier at det tyske markedet er hardt rammet når det gjelder økonomi, spesielt innen detaljhandel. "Så for mange detaljhandlere er tiden ikke inne for å ta inn nye merker. Det er verken penger eller overskudd til å introdusere dem. Dette gjør at vi hovedsakelig satser på Norge og Danmark for øyeblikket."

Han mener at man ofte undervurderer hva det krever å gå inn i et nytt marked, og hans holdning er klar: å bruke ressursene på ett eller to land i stedet for å spre ressursene tynn over mange markeder.

Høye forventninger til det norske markedet

Christian Thulstrup Lauesen har likevel høye forventninger til det norske markedet. "Akkurat nå investerer vi mye for å komme i gang. Når man jobber utenfor EU, er det utfordringer i oppstarten, men jeg tror Ro Collection appellerer til det norske markedet når det gjelder estetikk, kvalitet og komfort."

Han ser også på en selektiv distribusjon på det norske markedet. Ro Collection passer ikke overalt. Vi har en grunnfortelling, og nå må vi finne samarbeidspartnere der denne historien, og ikke minst Ro Collections verdier, formidles best," avslutter Christian Thulstrup Lauesen.
 

Foto: Ro Collection

Foto: Ro Collection

Foto: Ro Collection

Foto: Ro Collection

Relatert innhold

18.12.2024Designbase.no

De potensielle cybersikkerhetstruslene i 2025

17.12.2024Designbase.no

Svanemerket tildeler Svanemerket 2023 til Høie

12.12.2024Designbase.no

Fleksible skatteregler for generasjonsskifte bør ikke erstatte familiemøtet

05.12.2024Witt A/S

Sponseret

Fra villa til industri: Segway Navimow X-serien setter nye standarder for plenpleie

04.12.2024Formex

Sponseret

Kreativitet og bærekraft i fokus på Formex i januar

03.12.2024Designbase.no

Nordiske gründere og startups skal være spydspisser

02.12.2024Droppery

Sponseret

Solfelt intensiverer samarbeidet med Droppery: «Building growth together»

25.11.2024Designbase.no

Optimisme i sikte i en presset designbransje

Events

Se alt
TrendSet Munich
Utstilling
TrendSet i München

FYRVERKERI AV IDÉER, PRODUKTER OG TRENDER

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Utstilling
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Utstilling
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex ApS
Utstilling
Ambiente – Livsstilsbevegelsen

Det er aldri det samme, det er alltid noe nytt. Den ledende internasjonale forbruksvaremessen er en fantastisk opplevelse! Få en oversikt over den globale markedsplassen på Ambiente ved å observere det dynamiske samspillet mellom produkter og design, høydepunkter og arrangementer.

Dato

07.02.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Dimex ApS
Utstilling
Christmasworld – En for alle årstider

Som den ledende internasjonale varemessen for sesong- og festdekorasjoner, åpner Christmasworld for effektive designmuligheter for å overraske kundene. For nye synergier som gir merverdi.

Dato

07.02.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Dimex ApS
Utstilling
Creativeworld News

Hold deg oppdatert og ikke gå glipp av nyheter. Vårt nyhetsbrev gir deg den siste informasjonen og praktiske tips for ditt besøk på messen.

Dato

07.02.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023