Royal Copenhagen utnevner Jasper Toron Nielsen som ny Kreativ Direktør
Fra luksusmotebransjen til designbransjen.
Royal Copenhagen har fått ny kreativ direktør fra 1. september. Den nye mannen i stillingen er Jasper Toron Nielsen, som etter to tiår i luksusmotebransjen i utlandet vender tilbake til Danmark. Her vil han ha ansvaret for Royal Copenhagens kreative visjon og retning.
Jasper Toron Nielsen tiltrådte sin stilling hos Royal Copenhagen den 1. september 2023. Med omfattende erfaring fra motebransjen har Jasper Toron Nielsen hatt flere ledende designroller innen herremote hos anerkjente internasjonale luksusmerker som Burberry, Givenchy, Brioni og Tom Ford. De siste to årene har Jasper arbeidet som freelance designer med base i London.
"Vi er svært begeistret for å ønske Jasper velkommen til å lede Royal Copenhagens kreative retning. Royal Copenhagen, grunnlagt i 1775, er kjent for sitt tidløse design og enestående kvalitet, skapt med de høyeste standarder og respekt for håndverk og historie. Jaspers kreative visjon og ekspertise vil uten tvil føre Royal Copenhagen inn i et nytt og spennende kapittel, som leder frem mot selskapets 250-års jubileum i 2025 og videre," uttaler Jacob Siboni, VP for Royal Copenhagen.
I fotsporene til tidligere kreative ledere vil Jasper Toron Nielsen forme den kunstneriske retningen for Royal Copenhagen og bygge videre på den unike designarven som er utviklet gjennom århundrer.
"Jeg er æret og stolt over å bli en del av Royal Copenhagen som Kreativ Direktør og takknemlig for å få muligheten til å arbeide med de enormt talentfulle teamene. Brandets skjønnhet, håndverk og utvikling er uten sidestykke, og jeg ser frem til å fordype meg i dets rike arv og kulturelle betydning," sier Jasper Toron Nielsen og fortsetter:
"Jeg gleder meg over å vende tilbake til Danmark og begynne en ny reise med et elsket brand som Royal Copenhagen. Etter å ha arbeidet de siste 20 årene for flere europeiske luksusmotehus, håper jeg at min erfaring vil bringe et internasjonalt perspektiv og en ny tilnærming til brandets fremtidige kreative uttrykk og fortellinger."
-PF