Spring Copenhagen satser på Vild med dansejubileum

Tredyrene fra Spring Copenhagen danser med når 10 danseglade par utfolder seg i Vild med dans sin 20-årsjubileumssesong. For første gang har designselskapet kastet seg over et TV-sponsing for å øke bevissthetsnivået.

Foto: Spring Copenhagen

En chasse til høyre og en chasse til venstre... Tredyrene fra designfirmaet har snørt på seg danseskoene og har stått på første rad for TV-sponsingen av Vild med dans sin 20-årsjubileumssesong. Dette er første gang Spring Copenhagen har investert i et TV-sponsing, og forventningene er store.
Sponsoratet er den foreløpige kulminasjonen av en vekstreise som startet for åtte år siden og som bl.a. har budd på deltakelse og seier i TV-programmet Vejen til Sier, flere år som Børsen Gaselle og samarbeider med organisasjoner som Redd Barna og Børns Vilkår.
«Vi er ekstremt stolte av reisen vår når vi ser tilbake på starten i 2015. Vi startet med ett enkelt produkt, og nå er vi ekstremt sterke i Imerco og Kop & Kande, dit mange dansker går når de vil kjøpe gaver og design for deres hjem," sier Peter Sørensen, administrerende direktør i Spring Copenhagen.
Peter Sørensen forklarer at Spring Copenhagen ble hovedsponsor for Vild med Dans: «Vild med Dans passer oss som merkevare. For det første er Vild med dans et kjent format som følges av mange hundre tusen mennesker hvert år. Deretter matcher formatet noen av målgruppene vi jobber med. På denne måten ser vi mange synergier i å samarbeide med TV2 og Vild med dans».

Sponsing skal styrke merkevaren

Målet er selvsagt å styrke Spring Copenhagens merkekjennskap.
«Selv om svært mange Spring Copenhagen-produkter bestilles over disk, er ikke merket på topp når danskene skal nevne danske designbedrifter. Det viser en merkevareanalyse som Spring Copenhagen nettopp har gjennomført.

«Salget går veldig bra i butikkene, og folk elsker produktene våre når de først får tak i dem, men kjennskapen til merket vårt kan være bedre. Derfor bestemte vi oss for å satse på TV-sponsingen, selv om noen kanskje synes det er veldig tidlig å ta det steget. Men vi liker å være modige og ta sjanser, så det er det rette for oss, sier Peter Sørensen, som fortsetter med å slå fast at hovedsponsingen hjelper Spring Copenhagen og våre kunder til å fokusere enda mer på produktene de tilbyr og gir merke enda større synlighet i markedet. «Samtidig bidrar sponsingen til å spre ordet om hva vi står for: Unikt gavedesign til enhver anledning, til fornuftige priser og av god kvalitet».

Sarah Grünewald og Martin Johannes Larsen er programledere på årets Vild med dans.. Foto: TV2

Peter Sørensen forteller at sponsingen består av flere elementer: «Først og fremst vises vår reklamefilm både før og i forbindelse med programmet. Det betyr at merket og produktene vises på TV gjennom hele perioden. Men det er også andre elementer, som å aktivere merkevaren og produktene på ulike måter. Det blir med andre ord massiv eksponering på TV”.
Samtidig jobber du også tett med mange av dine kunder om aktivering. «Vi har laget en unik aktiveringspakke som inneholder et spesielt POS-sett som kan brukes i butikkene, men som også har en mediepakke som våre kunder kan bruke mye på sine egne kanaler, akkurat som vi sprer et bredt spekter av meldinger på sosiale medier. mediekanaler og ulike medier, slik at vi når ut til millioner av forbrukere».
Sponsingen er en del av Spring Copenhagens vekststrategi.
«Vi vil fremover fokusere på å styrke merkevaren og historiefortellingen bredt som før, både nasjonalt og internasjonalt, og forventer generell vekst i årene som kommer. Samtidig jobber vi med en rekke nye initiativ under vår tagline "Gaver som varer", som vi forventer oss mye av i årene som kommer, og det er ingen tvil om at både vi og våre kunder går spennende tider i møte" .

Relatert innhold

15.11.2024Designbase.no

Funksjonelle kontrakttekstiler på Heimtextil

14.11.2024Designbase.no

Mummi fyller 80 år!

28.10.2024Dimex ApS

Sponseret

Home of Consumer Goods tilbyr et nytt merkeområde i 2025

28.10.2024Dimex ApS

Sponseret

Fokus på design! Nytt merkeområde på Ambiente 2025

28.10.2024Dimex ApS

Sponseret

Christmasworld Trends 25+: Søkelys på ansvar, fellesskapsfølelse og optimisme

28.10.2024Dimex ApS

Sponseret

Creativeworld Trends 2025: Turer fulle av inspirasjon

23.10.2024Witt A/S

Sponseret

Innovativ komfort og design for de minste – MEMBANTU presenterer tre nyheter:

10.10.2024Designbase.no

imm cologne 2025 er kansellert

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023