Utviklingen står aldri stille hos F&H Group

Kitchen, Living og Dining har fått hver sin nyinnredede showroom som på beste måte presenterer F&H Groups merker innenfor de tre kategoriene. 1. januar ble F&H Group i Danmark samlet under ett tak, og dermed samarbeider både ekspertisen og produktene sammen. "Veldig raskt ble det faktisk til "vi" og ikke "oss og "dem", sier Anja Posorski, som er Head of Sales Denmark i en nyoppbygd salgsorganisasjon.

Fra F&H's nye showroom.. Foto: F&H

For fem år siden ble det annonsert at Thuesen Jensen A/S og F&H A/S sammen dannet F&H Group A/S. Samarbeidet ble tettere og tettere, og 1. januar 2023 ble selskapene og de fleste av medarbeiderne i Danmark samlet under ett tak. Det er nå ni måneder siden, og sammenslåingen har gått over all forventning, sier Anja Posorski, som har ansvaret for den danske salgsavdelingen, mens salgsdirektør Morten Hansen fortsetter i en mer overordnet rolle, der alle landsjefene i Danmark, Norge, Sverige, Tyskland, Frankrike og USA rapporterer til ham, og salgssjefene i Danmark er delt inn i de tre kategoriene "Kitchen, Living, Dining".

Anja Posorski har ansvaret for den danske salgsavdelingen.. Foto: Pia Finne

"Veldig raskt ble det faktisk til "vi" og ikke "oss og "dem". I dag har vi samlet kompetansen innenfor Kitchen, Living og Dining på en måte som gir mye mening. Kundesenteret vårt er samlet under ett tak, mens vårt Marketing, Økonomi og Lager ble slått sammen for år tilbake", fastslår Anja Posorski.
Vi sitter i F&H Groups nyinnredede Kitchen showroom, der alt til kjøkkenet er samlet, og der innredningen oser av ren kjøkken-DNA. Stilen er rå og enkel med betonggulv, svarte hyller og elementer av tre, slik at det passer flott til de hard core kjøkkenredskapene, gryter, panner, maskiner med mer fra merker som Holm, Pillivuyt Gourmet, Rosti, Bamix og Blomsterbergs. Her er kjøkken til demonstrasjoner, og det er mulighet for fotoshoots.

Et dekket bord i F&Hs showroom.. Foto: Pia Finne

En helt annen stil preger Living og Dining showroomene, som også har fått en grundig oppdatering med universer som på fin måte passer til de enkelte merkene, enten det er tekstiler fra Södahl, glass fra Lyngby Glas eller Zone Denmarks verden til boligen.
Som i showroomene og i porteføljen er det nå også synergi i medarbeiderstaben, og det er Anja Posorski meget tilfreds med. "Vi føler oss som én virksomhet. I dag har vi tre salgssjefer for de tre kategoriene på det danske markedet, og i tillegg har vi etablert en stormagasinavdeling som tar seg av den delen av forretningen. Det betyr at vi kan bygge opp en ny, mer effektiv og ekspertisebasert struktur, og at alle segmentene er blitt styrket", sier Anja Posorski, som har vært en del av F&H i syv år før hun takket ja til jobben som Head of Sales i Danmark.
I tillegg til salget til den danske detaljhandelen har F&H også en Trading-avdeling som tar seg av private label, en Firmagave-avdeling samt en som tar seg av webhandel.

Foto: Pia Finne

Foto: F&H

Foto: Pia Finne

Foto: F&H

Foto: Pia Finne

Foto: Pia Finne

Foto: F&H

Men utviklingen står ikke stille hos F&H, og det er ingen hemmelighet at selskapet planlegger å bygge nytt hovedkontor mellom Silkeborg og Herning. Lageret forventes å kunne flyttes i 2025, og øvrige medarbeidere samt showrooms flyttes i 2028.
Men selv om man er litt i en venteposisjon, hindrer det ikke at man også investerer i ny teknologi. På lageret står en ny maskin som bare er nummer 7 i verden, som kan pakke 300 småpakker i timen med fokus på bruk av minst mulig emballasje. Og maskinen skal selvfølgelig med når man flytter.
"Maskinen skanner og måler det som skal sendes, hvorpå den skjærer pappet ut slik at kassen passer perfekt – med minst mulig spildplass. Overskytende papp skjæres opp og kan brukes som fyll i kassene", forklarer Head of Marketing Kim Dyrholm, som videre fastslår at man klart merker at overdreven spesialemballasje er et problem for kundene.
Men det er naturligvis ikke det eneste F&H gjør når det gjelder å drive en sirkulær virksomhet. Faktisk samarbeider man med "Målbar" når det gjelder å se på alle aspekter fra transport til produksjon og distribusjon.
"Vi jobber med "As Is" og "To Be", også når det gjelder våre leverandører, og de må selvfølgelig også leve opp til vår Code of Conduct".
I 2024 lanseres den ikoniske Magretheskålen i en versjon 2024 i et nytt, varemerkeregistrert materiale, Durostima®, som i motsetning til det tidligere materialet kan gjenvinnes 100 prosent, som kan brukes både i mikrobølgeovnen og fryseren, og som også egner seg til bruk med en håndmikser.
Så alt i alt skjer det mange gode ting hos F&H Group i Viborg, og som Anja Posorski sier det: "Vi bruker tiden nå på å komme i form til fremtiden".

Relatert innhold

30.04.2024Designbase.no

Salone del Mobile.Milano 2024 slår fjorårets besøkstall

30.04.2024Designbase.no

Messe Frankfurt tilbyr gratis online arrangementer for alle

18.04.2024Designbase.no

Rosendahl Design Group oppnår B Corp-sertifisering

16.04.2024Witt A/S

Sponseret

Witt A/S overtar distribusjonen av Aiper kabelfrie bassengroboter i Norden

08.04.2024Global Design Partner

Sponseret

Fra resirkulert plast til slitesterke og multifunksjonelle produkter

05.04.2024Designbase.no

BoConcept får en internasjonal toppprofil

04.04.2024Witt A/S

Sponseret

iRobot introduserer ny prisvennlig 2-i-1 basisrobot: Roomba Combo Essential

26.03.2024Designbase.no

Iittala avduker ny logo og font

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023