Ved Christmasworld er grønt det nye rødt, gull og glitter
Med kvalitet og en tilbakevending til naturen som dominerer nåværende forbrukertrender, lanserer det nederlandske designerduoen Christmasworld en presentasjon om hvordan sesongbasert festlighet kan smelte sammen med naturlige dekorasjoner og grønne nyanser.
"Vi introduserer et nøkkeltema som for tiden finner veien inn i både interiørdesign og juleestetikk; nemlig fargen grønn. Fargen er mottoet for årets Decoration Unlimited Show 2024," sier Rudi Tuinman og Pascal Koeleman, som sammen utgjør 2dezign.
Dette er en presentasjon som de to designerne vil introdusere for neste års Christmasworld. Med den spesielle presentasjonen transformerer de den tradisjonelle fargeskalaen med rødt, gull og glitter til en grønn, luksuriøs oase som utstråler modernitet.
I over 20 år har det nederlandske designerduoen kombinert botanikk, produktdesign og motetrender for å skape iøynefallende dekorasjonskonsepter og overdådige presentasjoner.
Inspirert av planter, røtter, edelstener og hager vil Christmasworld-showet vise hele spekteret av grønn - fra lys smaragdgrønn til frisk mynte.
Ifølge Rudi Tuinman er det imidlertid utelukkende et estetisk valg.
"For oss er grønt et logisk valg for den kommende presentasjonen når vi tenker på de trendene som råder i designverdenen akkurat nå. Vi elsker alle å bringe naturen innendørs i form av planter og blomster. Grønt symboliserer harmoni, friskhet og fruktbarhet - og fremfor alt trygghet. Det er verken en politisk erklæring eller en miljøreferanse, bare en refleksjon av vårt behov for å vende tilbake til naturen," sier han.
www.christmasworld.messefrankfurt.com
-HCL