EuroCIS 2024 ble avsluttet

Det dominerende temaet var helt klart AI-løsninger på en rekke områder

EuroCIS var en suksess. Foto: EuroCIS/ctillmann

EuroCIS har nettopp stengt dørene med suksess. Over 13 500 besøkende fra 95 land og mer enn 475 utstillere fra 41 land kom til Düsseldorfs utstillingssenter for å oppdage og diskutere de siste innovasjonene og teknologiske trendene innen detaljhandel – og sørget for at de to fullbookede hallene var fulle.

På besøkssiden er detaljhandel fortsatt sterkest og er representert i alle segmenter. "Det høye antallet besøkende fra alle kontinenter viser at temaene som presenteres på messen er mer aktuelle og relevante enn noen gang, og at det brede utvalget som vises på EuroCIS tilbyr teknologiske løsninger på alle detaljhandelsutfordringer", oppsummerer Erhard Wienkamp, ​​administrerende direktør direktør for Messe Düsseldorf. Nesten halvparten av de besøkende kommer til messen med investeringsplaner. Utstillerne bekrefter besøk fra store og internasjonale kunder til deres stands samt utmerket besøkskvalitet.

Foto: EuroCIS/ctillmann

"Suksessen til messen understreker den enorme strategiske betydningen av teknologisk innovasjon for den fremtidige levedyktigheten til detaljhandelen, som fortsatt er i en transformasjonsfase," sa Michael Gerling, administrerende direktør i EHI Retail Institute.

"Det dominerende temaet hos EuroCIS er helt klart AI-applikasjoner for et bredt spekter av områder. Økt effektivitet og kundefokus er kjernen i mange løsninger – noe som blant annet gjenspeiles i det store antallet løsninger for raskere utsjekking, ikke minst takket være til et bredt spekter av smarte shopping- og betalingsløsninger. Grunnlaget for alt som er prosessautomatisering samt høyytelses IT-infrastruktur og skyteknologier".

Blant de mange løsningene som ble utstilt var delvis og helt autonome butikker, automatisk produktgjenkjenning ved kasser og vekter, serviceroboter, energisparende ESL-er (Electronic Shelf Edges), smarte handlevogner, interaktive kiosker og butikkvinduer, mediesystemer for detaljhandel og allsidig betaling alle løsninger gikk veldig bra.

www.eurocis.com

Relatert innhold

26.04.2024Designbase.no

Ambiente Trends 24+: En iscenesettelse av luksusen av stillhet, nye komposisjoner og digitale innovasjoner

24.04.2024Designbase.no

Heimtextil samarbeider med Patricia Urquiola i 2025

16.04.2024Witt A/S

Sponseret

Witt A/S overtar distribusjonen av Aiper kabelfrie bassengroboter i Norden

08.04.2024Global Design Partner

Sponseret

Fra resirkulert plast til slitesterke og multifunksjonelle produkter

05.04.2024Designbase.no

BoConcept får en internasjonal toppprofil

04.04.2024Witt A/S

Sponseret

iRobot introduserer ny prisvennlig 2-i-1 basisrobot: Roomba Combo Essential

26.03.2024Designbase.no

Iittala avduker ny logo og font

25.03.2024Designbase.no

Se opp for den franske antiavfallsloven

Events

Se alt

Hold deg oppdatert med designbase.no

Få gratis innsikt i de nyeste produktene, trendene og tendensene, spennende intervjuer, temaer og spennende arrangementer.

Copyright 2023